Michelisz végre gyári Hondás!

Végre biztossá vált, hogy Michelisz Norbi gyári szerződést kapott a Hondától, így jövőre a japán márka színeiben képviseli hazánkat. Jöjjön pár gondolat erről a témáról.

WTCC

Már egy ideje érett a csapatváltás. Szinte mindenki biztosra vette, hogy a magyar pilóta elhagyja a Zengő csapatot és gyáriakhoz fog szerződni. Már tavaly felröppentek a hírek, hogy esetleg átkerülhet Norbi a Jas Motorsporthoz, de akkor még maradni akart egy szezont Zengőéknél, ám idén rájött, hogy elérkezett az ideje a váltásnak. Tudatában van, hogy álmait csak úgy tudja elérni, ha gyári támogatást kap. A szíve talán mást akart mint az agya, de most utóbbira kellett hallgatnia.

A Honda idén 3 autóval fog versenyezni először mióta visszatértek a WTCC-be. Be is jelentették mindhárom pilóta nevét. Norbi mellett Monteiro maradt, és a pletykák beigazolódtak, Rob Huff került még az istállóhoz. Ennek ismeretében a japánok jövőre újult erővel támadhatnak. Ráadásul ha igazak a hírek, melyet Tiago Monteiro mondott, akkor a Civic hatalmas előrelépést érhet el idén. Ezek bíztató jelek Norbi számára.

Ennek ellenére nem hiszem hogy egyből világverő technikává válna a Honda. Láttuk 2014-ben és 2015-ben, hogy mennyire is erős a Citroen, és habár idén már nem fognak annyit fejleszteni (valószínüleg), akkor sem hiszem, hogy könnyen le lehet majd őket győzni. Véleményem szerint idén ez még nem fog sikerülni. Talán jövőre, de akkor már az is elképzelhető, hogy új modell váltja Civicet,így minden kérdéses továbbra is.

Ami a csapattársakat illeti, Monteiro már 2015-ben is nagyon erős volt, még annak tudatában is ezt mondom, hogy végül ő lett a legrosszabb Hondás pilóta.Azért nyert 2 futamot (1-ről kizárták, különben 3 lehetett volna). Forma 1-et is megjárta, szóval kemény dió, de Norbi már kétszer legyőzte, miért ne tudná legyőzni jövőre is.

Rob Huffban érzem a legnagyobb kihívót csapaton belül. Egyrészről ő már volt világbajnok, és láthattuk, hogy gyenge technikával is képes győzni. Nagyszerű kvalitásokkal rendelkezik, és talán emiatt ő lehet a Honda elsőszámú versenyzője. Ennek ellenére, úgy vélem, hogy Norbi fel tudja majd venni vele a versenyt, és jó csatákat vívhatnak egymással. 

Én már nagyon várom a folytatást, és nem vagyok egyedül vele. A jövő évi szezon minden bizonnyal hihetetlenül izgalmas lesz. Reméljük nem csak az, de magyar részről sikeres is. Hajrá Norbi!

Végezetül következzen Norbi nyilatkozata a Hondás szerződésről:

„Nagyon köszönöm Zengő Zoltánnak és a teljes csapatnak az elmúlt évek közös munkáját, a tőlük kapott áldozatos és profi támogatást, mely versenyzői pályafutásomat ilyen magasságokba emelhette”  – mondta Norbi.

“Izgalommal tölt el, hogy a Honda gyári pilótájaként, a JAS Motorsport színeiben indulhatok a FIA Túraautó Világbajnokságon. A Zengő Motorsport égisze alatt már az elmúlt három szezonban is Hondával versenyeztem, aktívan együttműködve a gyári csapattal, így a közös munka során rendkívül szoros viszony alakult ki közöttünk. Az összefogásnak köszönhetően több futamot is nyertem és tavaly a Yokohama Trophy győzteseként zártam az évadot. Hálás vagyok a Hondának, hogy bizalmat szavazott nekem, és remélem, hogy méltón viszonozhatom ezt az idei szezonban.”

Nyilatkozat forrása: hosszabbitas.hu

Tovább

Bajban a Túraautó VB?

2017-től végleg kiszáll a Citroen a WTCC-ből. Mi lesz így a sorozattal?

WTCC

Gondolom nem én vagyok egyedül hazánkban, aki szereti a túraautó világbajnokságot. Elsősorban Michelisz Norbi miatt vonzó ez a széria. Hazánk pilótája gyári szerződés küszöbén áll (nem biztos még). Ez növeli a magyar közönség érdeklődését a WTCC iránt, viszont az út, amerre tart a sorozat egyáltalán nem.

Tudniillik 2017-től kiszáll végleg a WTCC-ből a Citroen, és már jövőre is csak 2 gyári pilóta fog vezetni a franciáknál, miután menesztették Loeb-öt. Ezt nem igazán értem, mivel javuló formát mutatott a kilencszeres rally legenda.Egyértelműen rosszat tesz a sorozatnak, ha távozik a legjobb gárda véleményem szerint. Bár nélkülük szorosabbá válhatna a bajnokság, mégis a nagy gyártók mindig kellettek az autósportban, hogy növeljék a szinvonalat.Ráadásul nemrég arról cikkeztek, hogy Lopez is távozhat. Miután ő volt 2014-ben és 2015-ben is a világbajnok, komoly érvágás lenne a távozása.

Gabriene Tarquinit is menesztette a Honda, így egy újabb nagy név távozik. Szerintem nem engedhetné meg magának a WTCC egy ilyen kaliberű pilóta menesztését, bár az is igaz, hogy a privát csapatok nem tudnák állni az olasz fizetését, aki akár a TCR-ben is kiköthet.

Jövőre érkezik  a Volvo, aztán meg talán egy másik gyártó. Ez egyértelműen kell a túraautó VB-nek. De persze azt se felejtsük el, hogy nem túl jó az sem, ha megjelenik egy új technika, és máris veri a teljes mezőnyt. Előre azért ne adjuk oda nekik a végső elsőséget.

Nem ártana újabb nagy neveket is hozni a sorozatba, ami kicsit ellensúlyozná a mezőny összetételét, persze nem állítom azt, hogy a jelenlegi pilóták nem elég jók, és gyorsak.

Szerintem más pályákon is mehetne a mezőny. Vannak olyan nagy múlttal rendelkező helyszínek, ami vonzó lehet a nagyközönség számára (például Spa, vagy Monza). Nyilván kellenek ázsiai és amerikai futamok is, de szerintem nem kellene lecserélni az olyan pályákat, mint Makaó. 

Azért még annyira nincs nagy bajban a WTCC, de könnyen előfordulhat, hogy közelíteni fog hozzá. Sok gyártó távozását átélte már a sorozat  (Seat,BMW,Chevrolet), de soha nem omlott össze tőle. Nem ártana picit erősíteni a szérián és szinvonalasabbá tenni azt, de ez már a vezetők feladata.

Fotó:autoszektor.hu

Tovább

Először a Ringen

2015 volt az első év, amikor sikerült kijutnom a Hungaroringi WTCC futamokra. Jöjjön ennek a krónikája.

WTCC

Most nem a Hungaroringet akarom bemutatni, vagy a túraautó vb-t. Ehelyett saját élményeimet vetem online papírra.

Kicsíny faluban lakom Szabolcs megyében, ahonnan valjuk be egész messze van Budapest, vagyis Mogyoród a Ring helyszine. Családommal indultunk el már egészen korán reggel, tudván 300 kilómétert nem tesz meg az ember öt perc alatt. Nem vagyunk az a gyorsan hajtó tipus, ezért picivel hosszabbnak érződött az út. Ha jól emlékszem 3 óra sem volt mire felértünk. Azért a történethez hozzátartozik, hogy Mogyoród környékén azért lassabban lehet közlekedni, hogy az ember megtalálja merre is kell mennie, hogy kijusson a WTCC-re. Amikor megláttuk a kocsisort már egyből tudtuk, hogy nem tévedtünk el, mindenki a futamokra igyekszik. 

Ki is értünk, ahol már messziről látszott a Hungaroring tábla. A tömött parkolóban voltak segítők, akik irányítottak, merre is kell haladni. Így abszolút egyszerűbb volt leállni mindenféle káosz nélkül. Már korábban megvettük az akciós jegyeket, ezért csak a bejáratnál kellett sorba állni. Ahogy bejutottunk egyből rájöttem, hogy ekkora tömeget nemigen láttam egyhelyen egyidőben. Egyes adatok szerint majd 40 ezren voltunk kint.

Kerestünk helyett a fedett tribübön, és elkezdtük nézni már a betétfutamokat is (ETCC, Auto GP). 2-2 futam volt mindenből, de ezek annyira nem tudtak érdekelni, mert a WTCC-re jöttem elvégre.A futam előtt Norbi kijött picit növelni a hangulatot, és integetett a nézőknek, akik ordították nevét egyszerre.

Aztán eljött a pillanat fél kettőkor, és elkezdődött az első futam. Izgalmas volt ugyan, de mivel a boxxal szemben ültünk, így gyakorlatilag a verseny nagy részét a kivetítőkön figyelhettük végig. Majd jöttek a pilóták az egyenesben és akkor mindenki ordította Michelisz nevét, mindenféle dolgokkal sípoltak. Alig lehetett bármit hallani tőlük. Ilyen a magyar közönség, ha van kinek szurkolni. Az első versenyen 8. lett hazánk tehetsége, de ennél is fontosabb volt, hogy a második versenyt pole-ból kezdhette, mivel az időmérőn 10. lett, és a 2. futam fordított rajtrácsú az első tíz helyen. Egyébként Lopez nyerte az első megmérettetést Muller és Valente előtt.

A második verseny előtt még felfokozottabb volt a hangulat. Mindenki várta a startot, majd a 14:40-es rajtnál már elcsendesedtek, és némán várták jó lesz-e Norbi rajtja. Az lett, és maradt elől. Ekkor már mindenki tudta, hogy innen nem lehet megverni. A többi akcióra nem is tudtunk figyelni csak a Zengős Civicre. Csak köröztek és köröztek a pilóták, mi pedig a végét vártuk, mert azt akartuk, hogy maradjon meg ez az eredmény. Norbi folyamatosan növelte előnyét, és a végén hihetetlen magabiztosan nyert Coronel és Chilton előtt. Ugyan nehéz előzni a pályán, de eredményét nem ennek köszönheti, hanem gyorsaságának. A további sorrend már nem is érdekelt engem sem, se az ordító,szinte már önkívületbe eső tömeget (akiktől alig tudtunk kijönni), csakis az, hogy Norbi győzött a hazai futamán. Ez nekem is nagy élmény volt, mert Norbinak szurkoltam,szurkolok, és egyből hogy kilátogattam a ringre, ő rögtön győzött.

Maradtam volna a díjátadóig, de sietnünk kellett ( a család sietett) és nem akartunk a csúcsforgalomban hazaindulni. Így is volt egy kis hiba, és majdnem eltévedtünk, de aztán pár óra után rendben hazaértünk.

Fotó: szon.hu

Tovább

De miért menesztették Loeb-öt?

Felmerülhet az emberben a kérdés, hogy miért hagyja el Sebastian Loeb a WTCC-t mindösszesen 2 év után. Megpróbáltam kielemezni az okokat.

WTCC Loeb Sebastian Citroen

2014-ben jelent meg a WTCC-ben a Citroen gyári alakulata. Egyből 3 autót indítottak, melyet a nagymenőnek számító Yvan Muller, az argentin bajnok Jose Maria Lopez, és a kilencszeres rally világbajnok Sebastian Loeb vezethettek (illetve pár futam erejéig egy negyedik gépet Ma Qing Hua kormányozta). Számomra egyértelműen Sebastian Loeb-re építettek, és vele szerették volna megnyeretni a sorozatot bemutatván, hogy nem csak a rallyban lehet sikeres a márka.

Eljött a 2014-es évad, amikor egyből kiderült, hogy messze a leggyorsabb technikával a Francia alakulat rendelkezik. Ebből lehetett következtetni, hogy a három pilótájuk közül kerülhet ki a végső győztes. Mullernek és Lopeznek jóval nagyobb tapasztalata volt gyapattársukkal szemben a túraautózásban, ezért a márka tanulóévként tekintett 2014-re Loeb szempontjából, aki elsőre el is maradt társaitól és 3. lett a vb pontversenyben.

Következett 2015, amikor a Citroen már komolyabban számolt Loeb-el, akinek annak ellenére nem sikerült előrébb végeznie az összetettben, hogy gyorsult, tapasztaltabb lett, és majdnem megverte Muller-t év végén. 

Ekkor a Citroen úgy határozott, Loeb-nek távoznia kell a WTCC-ből és a Peugeot-tal (Citroen égisze alatt) fog versenyezni a tereprallyban és a Dakaron. Meg is lepődött Loeb, és nem tudta ezt a döntést mire vélje. A Citroen aztán azt mondta, hogy nem ők küldték el a franciát (mentegetőzésképpen). A lényeg, hogy Loeb távozik a túraautó vb-ről.

Felsorolom számomra mik lehettek a WTCC-s szakítás okai:

Elvégre a francia 2 év alatt sem tudta rendesen megtanulni, hogy milyen mezőny között versenyezni. Ez leginkább előzési kísérletein látszott.  Bár javuló félben volt, és egyretöbbször került előre, mégsem volt átütő ereje. Túlságosan erős csapattársakat kapott a Muller-Lopez duóval. Mindketten voltak már bajnokok, így rettentően nehéz megverni őket. Az autó is túl erős volt a többi vetélytárshoz képest, ami túl könnyűvé tette a jó eredmények elérését. Ez jó és rossz hatást is keltett a Citroennek. Kicsit blama a gyártónak, hogy elsőszámú versenyzőjüket elveri mindkettő csapattársa. Marketing szempontból sem mindegy hármójuk közül ki nyeri a bajnokságot. Az egyértelmű célok pilóták szintjén nem valósult meg. A Citroen nem engedhette meg magának ezt, mivel bajnokságot akartak nyerni ismét Loebbel, ezért úgy határoztak, hogy a francia pilóta elhagyja a sorozatot 2016-tól, majd a Citroen is szakít a WTCC-vel, legalábbis gyártói szinten 2017-től.

Nekünk nézőknek ez egyáltalán nem jó hír, mert mind Loeb, mind a Citroen távozása csökkenti a bajnokság szinvonalát. Pont jókor jön a Volvó, hogy betölse az ürt a Citroen távozásával. Állítólag új érkező gárda is lesz a közeljövőben ( vagy a távolabbiban). Ennek ellenére arra biztatok mindenkit, hogy nézze a bajnokságot, és szurkoljon Michelisz Norbinak! :)

Fotó:auto123.com

Tovább

10 érv,hogy Michelisz jövőre gyári Hondás lesz

Gondoltam írok pár sort, amelyben kifejtem Michelisz lesz-e a gyári Honda versenyzője. Bizony sokakat foglalkoztat ez a kérdés. Jöjjön hát az én véleményem.

michelisz nobert

A legtöbben azt szeretnék ha igaz lenne a pletyka, hogy Norbi átigazol a gyári csapathoz, ahol mégnagyobb esélye lehet a jó eredmények elérésére. Az első érv már meg is jelent: PLETYKA. Az egész mezőny erről beszél, ami nem lehet véletlen. Minden szóbeszédnek van némi alapja, még ha nem is igaz teljesen. Ez egyértelmű.

Tarquinit kitették! Ez még egy friss hír tegnapról, de tovább erősíti Michelisz esélyeit a Hondánál. Ugyanis nyilván fognak egy új versenyzőt keresni a veterán helyére. Bár ha az idei legjobb Hondást kitették, akkor Norbi sansza sem áll olyan biztosan. Egy versenyzővel nem volna értelme gyári alakulatnak. Ki lehetne második pilóta? A mezőnyből kevés pilótának van Hondás tapasztalata. Pláne a Civiccel. Ilyen szempontból is Norbi lenne az egyértelmű választás.

Tapasztalat. Norbi 2013-tól versenyez a japán alakulat autójával, ahol már kiismerhette a kocsit. Minden apró részletét ismernie kell és ismeri is. Tudja hogyan kell eredményesen vezetni a Civicet. De előtte is szép sikereket ért el,így mára már végérvényesen nem egy zöldfülő. Felnőtt, érett egyéniséggé vált.

Tesztlehetőségek. Ehhez nincs mit hozzáfűzni, esetleg annyit hogy ha már a gyári teszteken is vezethetett, akkor igazán közel áll  a márkához. És bizony vezethetett már többször is.

M4 csatorna. Talán kevesen vették észre a részleteket, amik Norbi nagy bejelentésére utalhatnak. Egyrészt még az F1-es szezonzárón mondták Norbinak, hogy ha lesz bármi bejelenteni valója, akkor a csatornánál tegye meg azt előszőr. Ezt persze Michelisz viccesen visszautasította, de mára felértékelődött ez a párbeszéd. Az M4 hirdet szentestére egy műsort Michelisszel ami ugye egybevág a korábban elhangzottakkal, ráadásul még tovább erősíti ennek a lehetőségét, hogy Norbi állítólagosan azt nyilatkozta, hogy még karácsony előtt dönteni fog.

Tavalyi megkeresés. Arról van szó, hogy a Honda már tavaly is érdeklődött hazánk legjobb autóversenyzője iránt, de Michelisz úgy döntött marad a magyar csapatánál, mivel jobban ismeri a közeget, szereti a hangulatot, jobban összeszokatt az emberekkel, és elkötelezett is irántuk. Ezenkívül a japánok megígérték tavaly, hogy a Zengő csapat ugyanolyan autót kap, mint a gyáriak. Persze ebbe inkább ne menjünk bele.

Egyértelmű (számomra) megnyilvánulások Norbitól arra vonatkozólag, hogy elhagyja nevelő egyesületét.Többször mondott ő is olyat, hogy lezárult egy korszak az életében, ami nagyon szép volt. Ez persze nem jelenti azt hogy távozik a csapattól, de Zengő Zoli szavaiban is hasonló utalásokat véltem felfedezni pilótájával kapcsolatban. Ráadásul Norbi már bejelentette korábban, hogy jövőre is a sorozatban fog vezetni egy Hondával.

Titkolózás. Lehet hogy ez érv, vagy kevésbé az, de azért mégiscsak furcsa, hogy Norbert legtöbbször azt mondja a jövőjével kapcsolatban, hogy nem beszélhet még róla. Zengőék sem jelentették be, hogy maradna a csapatnál, ahol egyértelműen foggal-körömmel ragaszkodnak érte.

Eredmények. Azért a Honda figyelmét sem kerülhették el hazánk csillagának sikeressége. Pole pozíciók és győzelmek. Ráadásul japánban is! Az biztos, hogy már ettől felfigyeltek rá a fejesek.

Legjobb Hondás 2014-ben. Igaz, hogy idán Tarquini legyőzte pár ponttal, de tavaly verte a gyáriakat az összetettben. Ezt idén is bemutatta párszor, ami kicsit szégyenfolt a Jas-nak és a japánoknak, ha egy privát alakulat legyőzi őket.

Bárhogy is lesz, a lényeg hogy maradjon a sorozatban és további szép eredményeket érjen el, és varázsoljon el minket tudásával. Egy nap világbajnok lesz!

Fotó: formula.hu

Tovább
«
12

Landek blogja

blogavatar

A versenyzésről szubjektíven

Facebook

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.

Látogatottság

Flag Counter

Követők

Landek

Linkek

http://p.coldline.hu/2016/02/07/2124949-20160207-xSfINM.jpg