Kevesebb mint egy hét, és ténylegesen elkezdődik a 2016-os Formula 1-es szezon Ausztráliában. Aki csak szereti a motorsportot, arra a pillanatra vár, hogy kialudjanak a lámpák, és meginduljon a száguldás. 

Az első állomás Melbourne-ben lesz, a kenguruk földjén. Most elemezzük egy kicsit, mi várható az első versenyen.

f1A pályán hossza 5289 kilóméter, és 16 kanyar található rajta. Az első fordulón 4-es fokozattal száguldanak át, majd jön a második ahol már nagy tempóval repesztenek át a versenyzők, mivel kis törés található csak az egyenesben. A 3-as, 4-es fordulókat már jóval kissebb tempóval lehet bevenni, míg a az 5-ös-től a 9-es kanyarig kissebb egyenes szakaszok vannak, amelyek közötti fordulókat hármas,négyes fokozattal teljesítik. A 11-es kanyartól a 12-ig rendkívül fontos része a pályának, mivel pontosan kell teljesíteni a lehető leggyorsabban, és egy pici hiba itt sokba kerülhet. Talán ez a rész a leglényegesebb, és versenyen megtankolt autókkal mégnagyobb precizítást igényli. A 13-as fordulóig tempós rész jön gázelvétel nélkül, majd ettől a kanyartól egészen az utolsóig kanyargósabb, lassabban teljesíthető rész következik, de ezek közül is a 15-ös a leglassabb forduló, itt 2-ig váltanak vissza, majd a 16. kanyarral fordulnak a célegyenesre, és indulhat a következő kör.

Íme Hamilton tavalyi pole köre, ahol látható, hogy a brit világbajnok hogyan teljesíti a pályát.

Ezen az aszfaltcsíkon rendkívül fontos az aerodinamikai hatékonyság, amiben a Mercedes, Ferrari, és természetesen a Red Bull szokott a legjobb lenni. Azért a mechanikai sem elhanyagolható az Albert Parkban. Ha a motorerőt vesszük figyelembe, akkor szintén a németek álnak az első helyen, bár nem tudjuk pontosan mit is tud a Ferrari motor valójában, és itt bizony szükség van a jó motorra annak ellenére, hogy messze nem ezen a pályán található a leghosszabb egyenes rész a versenynaptárban. A kellően jó motor szükségességét bizonyítja a tavalyi időmérő, ahol a Merci egyértelműen a legerősebb erőforrással rendelkezett, és sokkal gyorsabbak voltak az ellenfeleknél. Aztán többek között ennek köszönhetően agyonverték a mezőnyt a versenyen.

A gumikopás eléggé kicsi, és ezért akár egy kerékcserével is teljesíthető a verseny, de a kettő az ideális. Ugyanakkor azt sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy idénre megváltoztak a gumiszabályok, és már 3 keverék közül lehet szabadon választani a Pirelli által kötelezően megjelölten kívül. Megjelentek ugyan az ultralágy gumik, ám ezeket csak az időmérő edzéseken lehet majd használni.

Ha a fékeket tekintjük, akkor kijelenthető, hogy nem egy fékgyilkos a pálya, mivel nem kell akkorákat fékezni mint mondjuk Monzában, ám mivel félig utcai pályáról van szó, nem lesz egyszerű azokat hűteni.
f1

                                                  Fotó: skysports.com

Ha az idei teszteket vesszük alapul, akkor az látszik, hogy a Mercedes és a Ferrari lehet ismét a két leggyorsabb, és legjobb istálló. A pálya adottságai tovább erősítik azt, hogy ők lehetnek legelől a szezonnyitón, de persze a Williamset sem kell leírni. A Red Bull tavaly sem villogott ezen a pályán, ám ők a gyengébb motor ellenére is komoly ellenfélnek bizonyulhatnak, de az is igaz, hogy a teszteken nem igazán tüntek ki, ami azért is lehetett, hogy elfedjék valódi tempójukat (persze ez csak az én véleményem), vagy valóban csak ennyit tudnak?A teszteken elsősorban a Mercedes mutatta meg, hogy mennyire megbízható a kocsi, így talán náluk a legkissebb az esélye a technikai problémáknak, amik a szezon elején előszoktak jönni több esetben is, mivel az autóknak gyermekbetegségeik vannak még.

Ha tippelnek kellene, akkor azt mondanám, hogy habár a Ferrari megfogja keseríteni a Mercedes versenyét, mégis a németek nyernek majd olasz riválisuk ellen. Hogy Hamilton, vagy Rosberg lehet-e gyorsabb az Albert Parkban, az még kérdéses, ám a tavalyi szezon utolsó versenyein mutatott teljesítmény alapján én Rosbergre tippelnék. Majdcsak kiderül, csak bírjuk kivárni.