Lassan vége az évnek, befejeződött a WTCC, a Formula 1, és egyéb sorozatok 2016-os idénye is. Az alábbi cikkemben megpróbálom kicsit összegezni a véleményem az utóbbi hetekben történtekről.

Müller szándékosan engedte el Monteirot?

                                                   (Fotó: Rallystar.net)

Véleményem szerint igen. Hogy mi volt vele a célja, azt sajnos nem tudom, azt viszont igen, hogy ennek köszönhetően bukta el Michelisz Norbi a WTCC 2016-os szezonjának 3. helyezését. Ugyan csak 1 pont döntött, de az pont elég volt. Ez lett volna Magyarország egyik legnagyszerűbb autósportos eredménye. De nem sikerült. Érdekes módon a francia minden körben letudta védeni azt a pályaszakaszt, mégis az utolsó körben nem. Ez elég érdekes. Szerintem a magyarok legalább 80 százaléka most egyetért abban, hogy ez elengedés volt. De mi volt vele a célja? Pikkelt Micheliszre valamilyen korábbi esetért? Már nem tudjuk meg. Az eredményen az sem változtatna.

WTCC2 ?

Most ez komoly? Semmi értelmét nem látom, hogy gyengébb autókkal töltsék fel a sorozatot. Tovább gyengítenék. Igaz, hogy túlságosan kevés autó maradt volna a Lada és a Citroen kiszállásával, de akkor sem jó megoldás. Eldönthetnék már merre legyen a sorozat jövője, mert egy komoly szériánál ez alapkövetelmény kellene, hogy legyen.

Megérdemelte Rosberg a VB címet?

Hát... Nálam erősen kétséges. Egyrészt igaz, hogy egész évben összeszedett volt, és jól is teljesített, határozottan jobban, mint a korábbi szezonokban, másrészt nem szabad figyelem nélkül hagyni, hogy Hamiltont mennyi szerencsétlenség súlytotta. Büntetések, balesetek, leégő motor stb... Ezzel szemben Rosbergnek alig volt problémája a szezonban. Fortuna mellé szegődött. Ennek ellenére csak 5 pont döntött a két csapattárs között, ami számomra Hamilton felé billenti a mérleget. Azért azt beismerem, hogy csak szerencsével nem lehet bajnokságot nyerni, de mindenki döntse el mit gondol a dologról.

Ki lehet Hamilton csapattársa 2017-ben?

Jó kérdés. Egyenlőre nem lehet tudni a cikk megírásának pillanatában, de szerintem karácsony környékén, vagy az új év legelején már tudni fogjuk a brit új csapattársának a nevét. Sokan Pascal Wehrleint tartják legesélyesebbnek, és talán így is van. Egyrészt a Mercedes felfedezettje, másrészt van egy év F1-es tapasztalata a DTM bajnoki címe mellé, egyetlen pontocskája a mezőny leggyengébb autójával, és sok-sok kilóméter a Mercedes autóinak volánja mögött. Ő jelezte is, hogy készen áll feljebb lépni a ranglétrán, de szerintem nem ő lesz a befutó. 

Először Nico Hülkenberg nevét lehetett a sajtóban olvasni, ami nem túl reális, mivel nem teljesített az elmúlt szezonokban kiemelkedően. Persze van egy Le Mans győzelme, ami jó ajánlólevél, ráadásul német is, de kizártnak tartom az érkezését. A Renault most igazolta le, ami szintén ellene szól, bár ha mégis ő jön, egy átmeneti év lehet az övé, mielőtt Wehrlein, vagy Ocon át nem veszik a helyét.

Sokan Bottasra tippelnek, de ő sem valószínű. Nem kiemelkedő a jelenlegi mezőnyből, bár állítólag a német gárda nem akar újabb nagyágyút Hamilton mellé. Massa is jelezte, hogy visszatérne ha a Mercedes hívná, de ezt hívjuk úgy, hogy 1 % esély. Pérez nevét is bedopták, aki igaz, hogy elég jól teljesít, de őt sem hiszem. Nem német, nem friss versenyző, másrészt jó helyen van ő a Force Indiánál.

Akkor ott van Alonso. Lehetett olyat olvasni, hogy a Mercedes is beismerte, hogy érdeklődik iránta, bár nem tudom mi lehet ebből igaz. Jó pilóta, kétszer nyert VB címet, szóval tehetsége nem megkérdőjelezhető, de ezért vannak ellenérvek is. Egyrészt Hamiltonnal egyszer már komolyan összeakasztották a bajszukat még a Mclarennél, másrészt már pályafutása vége felé jár, így nem igazán éri meg hosszútávon vele számolni. Nemrég felröppent a hír, hogy 50 % lehet az esélye, hogy megérkezik a németekhez, ami nem rossz arány. De lehet, hogy az egésznek semmi valóságtartalma nincs, és végül mégsem ő lesz az új Mercedes pilóta. 

Bárki is lesz a németek új versenyzője, kíváncsi vagyok, hogy borsot tud-e törni Hamilton orra alá legalább néhányszor, vagy a brit földbedöngöli. Majdcsak kiderül!

Mit várok az új szabályoktól?

Hamarosan eljön 2017, az új szezon, és az új szabályok. Az autók szélesebbek lesznek, ahogyan az abroncsok is, ami által nagyobb lesz a tapadás, és nagyobb a kanyarsebesség. Ez köridőjavulást fog eredményezni. Emellett agresszívabb külsejűek lesznek az autók. Szerintem rengeteg embernek fognak tetszeni az új gépek, bár még egyet sem láthattunk, csak látványterveken, de izgatottan várhatjuk őket. Ha az erősorrendet vesszük figyelembe, akkor sok újdonsággal nem tudok szolgálni. Véleményem szerint megint a Mercedes és a Red Bull fognak harcolni a VB címért, és esetleg a Ferrari. Lehet, hogy lesz meglepetéscsapat, de maximum az év elejéig, közepéig lehetnek olyan jók, majd a nagyok megelőzik őket a fejlesztéseikkel. De kár még ezen filózni, mivel lehetetlen ennyire előre jósolni. Arra még azért várni kell, hogy ténylegesen választ kapjunk a kérdésre, hogy melyik lesz a legerősebb csapat, és pilóta. Hogy érdekesebbek lesznek-e a futamok, azt sem lehet előre tudni, de hogy látványosabbak, már maga az autók külseje miatt is, az boritékolható. Csak legyen már 2017!